Dagens citat 21/8

Nä nu..! Det här håller ju inte, jag har inte tillräckligt med spännande prylar att skriva om. Boooring, för er och för mig, haha xD
Men jag tänkte att ett litet citat till att tänka på kan ju va trevligt, i brist på bättre. Det är ju trots allt inte alls länge tills jag åker nu, och DÅ blir de mera intressant att berätta! Iofs lär jag väl inte skriva varje dag då heller, men i alla fall hihi.


"The core of a mans spirit comes from new experiences"
~Christopher McCandles

Jag har haft det här citatet som mitt lilla livsmåtto i snart ett år tror jag, och jag gillar det skarpt. Innan du läser vidare, tänk i tio sekunder på vad det betyder och vad det betyder för dig.
Det är taget direkt från filmen "Into the Wild" som handlar om killen som står för citatet. För mig liksom för honom står det för att man måste uppleva nya saker för att utvecklas. Att gå omkring och sjunka in i vanor och mönster behöver inte vara dåligt och dom allra flesta människorna i världen tycker, enligt nån stor undersökning, att det är bekvämt och bra med tydliga vanor.
Men om man vill utvecklas som människa, och ifall det ska finnas chans att man förändras och ser på världen med nya infallsvinklar, då MÅSTE man utsätta sig för / bli utsatt för nya upplevelser. Det behöver inte handla om att flytta till kanarieöarna, det kan räcka med att man träffar en ny person eller ser något man aldrig har sett förut på tv. Men man måste få någonting som man inte känner igen för att kunna utvecklas och verkligen ta vara på sin omgivning.

Och vad kan räknas som en nyare erfarenhet än att åka från ett hjärndött (om än trevligt) jobb i staden där man har bott hela livet, till en exotisk ö och träffa nya människor på daglig basis?

Jag är ganska nöjd med hur livet ser att bli den närmaste tiden, för jag har chans att utvecklas och lära mig mer om mig själv och livet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0