Underbar Söndag

Tjo!

I lördags var det som sagt möhippa, och jag körde bil hela natten. Efter dom där kaffekopparna lyckades jag inte somna förrän ca halv sju på morron.
Så man kan säga att jag började den härliga söndagen med att somna! xD
Men sen när jag vaknade igen vid ett-tiden var dan snabbt igång. Thomas ringde och berättade att han, Tj, Izabella och Jens skulle komma och våld gästa mig, vilket ja alltid är trevligt! Sen ägnade vi åtskilliga timmar åt att hoppa studsmatta och spela krocket (TJ vann! :D).
Allt krocketspelande inspirerade ju självklart en viss hunger i oss alla och vi bestämde oss för att det var grillning på schemat. Vi hade rätt mycke i kylen, men en snabbsväng till konsum på bergnäset vart det. Precis innan vi skulle fara trillade David och Jens (en till!) in, så dom följde med.
Lite korvbröd, några majskolvar och en entusiastisk alkis senare var vi hemma igen och tände eld på några vedklabbar i grillringen. Resten av familjen Sundberg körde igång den vanliga grillen för fixande av lite fin-kött, och alla njöt av sommaren, solen och den allmänna grillfeststämningen. Det hoppades en hel del studsmatta även nu :D
Lagom tills maten var klar kom Erika och Kajsa, Mattias och Bäbisfanny för att delta i myset. Så det var typ "fullt hus" ute på baksidan vid grillringen hela kvällen igår, och det var grymt trevligt!
Senare när dom flesta hade hunnit glida hemmåt satt vi några stycken och spelade kort till nån gång strax efter tre typ. Och efter en liten roadtrip så kraschade jag med näsan djupt ner i kudden och sov så gott.

Kort sagt en helt underbar söndag, hade knappt kunnat bli bättre :D


    
  
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0