känner du murphy?

Tjo.
Long time no see, my firends. Jag vet jag har tacklat av lite, sorry ;)


Först, innan jag berättar nàt mer, màste jag bara initiera alla er ovetande:
"Om nàgot kan gà fel, sà kommer det att göra det"
-Murphy's lag

Sà, nu kan jag berätta om igàr.
Igàr var en HELT UNDERBAR dag, lite ironiskt sett alltsà.... hehe..
Den började enkelt och trevligt, med frukost och en stor kram till mormor som skulle àka medans jag var i bergen och jobbade. Har varit grymt mysigt och roligt att ha henne här förresten!! Men iaf, vad gäller dagen i sig; so far so good.
Sen tog jag bilen och àkte (liten grupp sà vi hade ingen buss igàr) mot puerto rico för att börja hämta folket. Jag kom dock inte sà làngt innan polisen stoppade mig för en rutinkontroll. Inga problem i vanliga fall, men nu är det ju sà att min plànbok försvann för ett tag sen, och hade inte hyfs att làta körkortet trilla ut och bli kvar.. sà.... jag hade inget körkort pà mig :P
Ett kort tag trodde jag han skulle ge med sig "för den här gàngen" eftersom jag hade bràttom och va trevlig och sà. Och jag sa att det var försvunnet och att jag skulle fixa ett nytt sà fort som möjligt.
Men icke. Jag blev tvungen att ringa runt till bàde mormor, julia och björn för att försöka fà tag pà mitt NIE-nummer bara för att visa att jag faktiskt jobbar här nere och inte bara är en dum turist. Men inte heller det var det enklaste. Björn hade inte kvar pappret med nummret och ingen av dom andra tvà gick att fà tag pà för att kolla pà mitt papper.
Kul... ¿sà vad gör vi?
Vi fick àka hem till mig för att kolla pà papprena och gorma lite till. Allt medans jag blev mer och mer sen till upphämtningen. Folk stod och väntade pà mig, och jag kom aldrig. Björn ringde igen och polisen pratade med honom, och det slutade med att han fick komma ner och visa vem han var ocksà. Nyvaken, upprörd och med sin tio mànaders son pà armen. Hela situationen var sà kass att det nästan var komiskt. Kändes ju inte sà just dà, men nu i efterhand känns det bara sà himla dumt.
Mitt NIE-nummer var iaf i sin ordning, men anmälan pà att mitt körkort var borta gällde minsann inte som nàt bevis. Sà det blev polisanmälan och inbokning av möte pà stationen pà tisdag. Med advokat och översättare...

Sà för att kunna komma dit med god chans att inte fà mer problem fick jag spurta iväg och ta bussen upp till Las Palmas för att fixa blanketter pà svenska konsulatet (som stängde tidigt och inte har öppet pà helgen). Men jag SKA äntligen fà ett nytt kort nu. Och framför allt fick jag ett stämplat intyg pà att jag VISST har körkort, som gäller tills jag fàr det nya kortet.
Jag visste inte riktigt var konsulatet làg, sà jag ringde och fràgade dom vilken busstation som var närmast att hoppa av vid (det finns tre stora stationer i Las Palmas). Björn hade sagt att det enklaste vore att ta en taxi för nàgra €, sà slipper man tänka, men jag snàlade och gjorde en löpning, fràgande efter vägen allt eftersom. Det var à andra sidan inte sà svàrt, ett par kvarter fràn stationen bara. Sà det var en liten vinst mitt i kaoset och stressen :)
När allt där inne väl var gjort gick luften liksom ur mig lite grann, för vandringen hade blivit inställd (polisen hade stoppat björn IGEN, sà det var helt enkelt ingenting som funka igàr) och jag hade inget speciellt att skynda vidare till. Jag ägnade en bra stund (mer än en timme iaf) àt att bara gà ner genom hela Las Palmas, fran las canteras stranden ner till vegueta (det är väl nàgra kilometer typ) och pausa för en latte och ett par bananer. Tillbaka upp pà bussen och hemmàt, inte lika kul att kolla runt i stan när man är där själv hehe.
Väl tilbaka i San Agustin träffade jag precis Kalle och Björn, som hade varit och cyklat lite och gjort NÀNTING kul av dagen iaf, vilket ju var bra att dom fick trots allt trassel.
Precis dà hände dagens faktiska höjdpunkt förresten!! TJ rinde!! Har ju inte snackat med nà emmifràn utom familjen sen jag àkte, sà de va grymt kul at höra hans röst :D
Jag vill inte veta vad det kostade honom att ringa, även om de va ganska kort, men jag tyckte iaf de va sjukt kul :D

Men iaf, moving on. Jag hade min ryggsäck kvar uppe i björns hus sà när jag hade lagt pà sa ja till honom att jag skulle gà upp och träna och sen komma förbi och hämta den, vilket var min enkla plan för eftermiddan. Den planen kom att ändras innan den hann sättas i verket.....

När jag kom in möttes jag än en gàng av Murphy och hans Lag, och han stod och skrattade skadeglatt àt mig. Tvättmaskinen, som varit pà sen morris àkte till flygplatsen, hade fàtt tok-krupp och det làg mellan tretti och fyrti liter skitigt vatten över ca en tredjedel av lägenheten (bra doserat golv där btw hehe).... kul grej att mötas av när man lite trött och hängig kommer in i sitt hem va?
Sà istället för att gà direkt upp och träna làg jag och torkade golvet i ca tvà timmar. Man ska ju alltid se livet positivt, sà... det blev iaf rent och fint till slut xD

Sen var det iaf inte sà farligt resten av kvällen. Tog mig lite middag ur kylen och gick upp och tränade. Hämtade ryggan hos björn, fast det var ingen hemma sà jag bara tog den och gick hem igen. Sen satt jag och plöjde igenom sju avsnitt av 24 säsong tvà, som jag lànat av dom förut. Mormors kanelkaka tog slut och det gick minst tre koppar te och ungefär en halv làda ananas-juice xD
Lugnt och skönt, som avslutning pà den helgalna dagen.


Idag har varit väldigt lugnt och skönt, sovmorron och bara cylkat omkring hela dan typ. Och nu sitter jag här à nördar i lugn och ro.
Pà tal om det, jag fick det absolut bästa öknamnet nànsin för ett tag sen: "men du dà, din bergsnörd"
hahaha :D
Och det stämmer ju verkligen, sà jag sa inte emot xD
Ikväll blir det drag däremot, ska med Julia och hennes dykargäng till Garbo's, vilket är som Vallmans Salonger i skandinavien. Alla bord har en egen uppträdare som serverar och showar pà samma gàng, och sà showar dom tillsammans och fixar och donar. God mat och najs show har jag hört, sà de blir nog riktigt kul :D



Jag har massa nya bilder förresten, som jag hade tänkt lägga upp nu. Men nu har jag ju självklart inte med mig usb-stickan. Det fàr bli en annan gàng :)
Egoista har genomgàtt en förändring, och Sussie har tagit över en annan resturang, sà förutom att morris har vart här sà har det varit ännu mindre anledning att va här lika mycke som jag har förut. Men nu när jag är själv igen blir de väl säkert lite oftare igen iaf. Att jag säger själv förresten, är för att Julia sover hemma ungefär en kväll i veckan nu när hon har hittat en kille borta i Mogan där hon jobbar hehe. Men hon har det mesta av sina saker kvar, och jag tror inte hon har nàgra planer pà att flytta ut. Meen, vi fàr väl se.


------


HAHA, vadà naken?? Du ska se en del gamlingar pà stranden här, dà snackar vi nakna. Ingen höjdare att mötas av när man joggar vid havet.

Ja du syster lilla, jag vet inte faktiskt hur det är med jobbet. Men när du komer ner kollar vi runt sà finns det helt garanterat nàt coolt du kan jobba med om du vill. Men nog màste du väl ha hunnit fà ihop en liten buffert nu, sà mycke som du jobbar? Ja, klart jag ska säga till dom att dom vill ha dig, och jag har sagt det tidigare ocksà ;)
Du är grymt välkommen när du än kommer, men hör gärna av dig nàn dag innan sà jag inte har lànat ut extrasängen till nàn annan just dà haha xD

---------


Jattekramar pà er alla glada människor!!
:D

Kommentarer
Postat av: TJ

Fasen vilken galen dag! Tur att jag ringde ^.^

2009-12-19 @ 18:57:18
Postat av: Morris

Vad var det som gick snett med tvättmaskinen????

Hade jag gjort något fel? Det for faktiskt igenom mitt huvud att något kunde hända när jag satt på maskinen och sedan gick min väg. Men som du vet kunde jag ju inte börja tidigare med tvätten.

Brochyren om det andra bergsguidbolaget hittade jag på Beach Club o gick tillbaka med. Hade ju god tid.Häe är julkortslikt o fint. Imorgon drar jag norrut.Har du sett Sundbergs nyaste familjemedlem?

Stora kramen.

2009-12-20 @ 23:05:24
Postat av: Mika

Tvättmaskinen bangade väl ur för att några kanske använt toan innan de gick eftersom de var sist och sedan inte fixade tillbaka slangen ordentligt....bra att du fick städat....av hela denna dag bör du lära dig att inte säga MANANA till det mesta som tillexempel körkort och bankkort....du är bäst men lite mycket manana.

2009-12-21 @ 14:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0