Mysdag på Klubbviken

Allloooo!
Även denna dag har varit en underbar sommardag! I morse tog jag mig sömnig och seg upp ur sängen lagom i tid för att snabbt packa ihop lite strandgrejor och hinna med bilen när morsan åkte in till jobbet. Klubbviken låg på planeringen och det såg ut att bli grymt najs väder.

Alla vi som skulle med var i god tid vid bryggan och snart satt vi på båten. Vi var jag, Jens, David, Anna, Jonny, Mattias och Bäbis-Fanny. Solen strålade och det var uppenbart att detta skulle bli ännu en i den långa raden av helhärliga sommardagar jag har haft den här sommarn!

Först åstakom vi en entusiastisk match beachvolley, mer eller mindre uteslutande spelad i ett-slag-per-serv-stackatto. Vi är kanske inte VM-material men  vi hade roligt i alla fall! Sen blev de ett ca 40 minuter långt bad i det onekligen lite kyliga havet. Tänk att man kan sysselsätta fyra grabbar över tjugo så länge bara med att ge dom en liten blå boll att kasta en emellan/på varann medans dom badar xD
Sen lirade vi lite kort (Skip-Bo!) på jättefilten som jag hade tagit med mig, och sen var det en mycket enhälligt beslut att ta matpaus. Lite lång väntan bitvis, särskilt för Jonny hehe, men maten var mycket bra! Kort sagt kan jag rekommendera ceasar-salladen där ute ;)

Sen skulle vi ju hem också, och det var äckligt nära att vi missade båten. Vi stod bland dom sista i den gigantonorma kön, mer är tjugo minuter innan båten ens skulle gå, och förberedde oss mer och mer på att få vänta på nästa. Men till slut var vi ombord på M/S Stella Marina och även om det var trångt så hade vi iaf fått plats.
Hade vart tråkigt om man inte kom med, för jag jobbade ett tag nu på kvällen. Mycket lugnt kväll, trots Turkiet-chartern.

Och tidigt imorron bitti bär det av ner till sthlm för att gå på mammas kusins bröllop. Återvänder hem på sönda kväll, och då räknar jag med att folk vill va med på mer spelkvällar, magicturneringar och annat mys och bus :D

Ha det najs!
Vem vet, jag kanske skriver ifrån huvudstaden också ;)

  
   
  

Tjo! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Solsken, stranden och vänner = mys

I like

2009-07-16 @ 22:46:49
Postat av: TJ

det var jag som postade förra posten ^^

2009-07-16 @ 22:47:56
Postat av: Anonym

Ja det är najs indeed :D

2009-07-17 @ 22:27:56
Postat av: TJ

Var det någon som brände sig?

2009-07-19 @ 11:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0