Idétorka...?

Heeeej
Usch, idag har jag både sovit länge, det regnar ute, och jag har inget spännande för mig. Kort sagt inget att skriva om alls typ :P
...
Så nu kan ja ju passa på att berätta lite om min relation till Gran Canaria :D

Jag var ju ner dit på en spontansemester alldeles själv i mitten på december. Först var de både den ena och den andra som skulle följa, men sen hoppade alla av allteftersom så till slut va de bara jag som både kunde och ville åka.
Så jag tog resolut och bokade en sista minuten en vecka för bara mig själv, och det var bland det bästa jag har gjort på länge :D
Visst, det är ju massor med typiskt turisttrams oavset om man åker själv, med polare, familjen eller en partner. Men jag undvek så mycket av ärketuristandet jag kunde och levde större delen av veckan på en cykelsadel/i en kajak/vandrandes uppför nån lite bergsknalle, (sov på hotellet på nätterna dock) och bara njöt av friheten av att vara helt själv.

Men, angående hur jag fick jobb där nere också! Jag var en dag på ett sånt där infomöte som fritidsresor hade, för jag behövde fråga några saker och så. Då var det även en tjej där som sålde vandringsturer för typ 42€ eller va de var, och det hoppade jag glatt på. Väl ute på vandringsturen några dar senare konstaterade vi att tjejen var typ 21 och killen som var den andra guiden var typ 26. Då tyckte jag att det här kan jag också göra, jag är 22 och jag har ju fan gått frilufts och allt möjligt! Så när ja kom hem kollade jag upp mailaddressen till företaget och mailade till chefen och sökte jobb som sån guide. Efter några om och men, och ca ett par månader senare, hade jag fått jobbet! Shit va kul de ska bli, jag ska börja jobba där nere 1:a oktober och hålla på till nån gång i april eller så.
Kom och hälsa på! :D
Jag kan inte garantera att man får bo i min säng eller att man får rabatt på vandringen eller så, men de vore ju askul ju fler som känner för att komma ner och titta förbi xD

Jag ska göra mitt bästa för att upprätthålla bloggandet när jag är där nere! Finns jättebilliga internetcaféer och så, och jag tror jag måste få med mig en egen dator ner också. Så de löser sig nog :D





Kommentarer
Postat av: carro

vilken cool grej! du kommer leva livet och få ett sån där härlig återblick sen i livet. Njut så fruktansvärt nu Daniel så du känner det i hela kroppen för det kommer vara bakom dig innnan du vet om det! är sjuuukt avis!

2009-06-15 @ 08:54:30
URL: http://carou.blogg.se/
Postat av: carro

det blir grillning tror jag med Simon o Co o carro o co. blir nog bra tror jag. Fint i Frölunda, man kan gå där och bara sukta efter ett framtida hus, ALLA varianter finns.

2009-06-17 @ 06:35:49
URL: http://carou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0