måleri mm

iHola!

Tänkte bara poppa in och meddela att allt rullar på fint, as it should :D
Jag har lärt känna ägarna av en liten mysig resturang precis nere vid stranden där jag bor (där jag var på tapasbuffé med kyrkan-gänget för nån vecka sen som jag skrivit om) och jag har hjälpt dom lite med random dator-fix och lite annat på kvällarna senaste dagarna. Sjukt mycke cred får jag, och det är ju ändå kul att hjälpa till! Dom bjuder mig på kaffe varje dag och nu när dom precis nyöppnade köket med ny meny (som jag ägnade tre timmar åt att snygga till bla, haha) och hela kittet så bjöd dom mig på för och huvudrätt värt över två hundra spänn igår kväll! Sjukt najs va det. Även om jag inte hade känt dom hade jag lätt blivit stammis här :D
Dom har dessutom gratis wi-fi för dom med nya fina datorer med trådlös uppkoppling (inte jag alltså). Så de e ju najs!
Jag sitter på ägarens dator och styr musiken (spotify ftw) medans jag nördar och myser i lugn och ro. Alldeles gratis och hur mycke jag vill :D


Idag var Niclas Wahlgren och svenska tv4 med Björn uppe i bergen och vandrade och filmade. Jag skulle ha följt med men dom ville inte ha för mycke folk. Lite synd, annars hade ni säkert fått skymta mig i rutan nån gång senare. Men ni får iaf håla utkik efter Björn och Rocky Adventure i samband med Niclas Wahlgren (vad det nu är för program)!!

Jag har istället för att vandra i solen och äta god middag med tv4; ...... målat.
Inte speciellt upphetsande måste jag säga..
Men de e kul att snacka spanska med dom andra byggjobbarna iaf :D
Dom tycker jag är jätteduktig och att jag lär mig ganska snabbt. Fast jag kör alltid med "lento pero seguro" (sakta men säkert) och ett skevt leende när nån frågar om jag kan spanska. Men en av byggjobbarna sa att om ett år pratar jag flytande, tveklöst. Och de e ju kul att höra!
Och vem vet, jag jobbar verkligen på det, så han kan säkert få rätt.


Nu ska jag knalla tillbaka dom två hundra meterna upp för backen och lägga mig tidigt tror jag. Igår var jag här och knåpade till halv tolv, och hjälpte dom stänga. Jag gillar det här stället, hoppas nysatsningen funkar så dom blir grymma :D

Gonatt gänget! Kramkram


Kommentarer
Postat av: Mormis

Jättestor födelsedagskram! Hittade inget flyg just den här dagen, 19 okt, så jag väntar lite till innan jag kommer farande.4/12 fanns det en rätt billig stol i en eller två veckor- kan det vá något tror du? Om den nu finns kvar förstås.

Niclas Wahlgren är tydligen med i nya Förkvällprogrammet som någon slags reserapportör sá en tjej på skogsexkursionen i dag.

Hoppas du får en fin födelsedag bland dina nya vänner. Tänker på dig!!!!!!!!!!!!!!!

Mormis

2009-10-18 @ 22:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0