Nya människor

Tjenixen!
Liten kort update. Märker ni att jag börjar slacka med bloggandet? Kan inte hjälpas, ids inte varje dag hur länge som helst hehe xD

Blev bjuden på tapasbuffé (på en resturang preciiis nere vid havet!) i förrgår kväll. Mycket gott och väldigt trevligt! Jag lärde känna lite nytt folk också, varav dom flesta från Svenska Kyrkan här i San Agustin. Dom va verkligen jättesköna människor så de va jättekul! En av familjerna (mor, far och två döttrar) är från Piteå förresten! De va coolt :D
Det mötet resulterade iaf bla i att mitt andra rum i lägenheten nu är paxat! Hon som har paxat det är äldsta doterns kompis som kommer ner nu i början på november. Så det blir en månad till med snålt i kassan, sen blir det riktigt najs!

En annan av dom jag träffade var en otroligt skön snubbe, som både har andra dan (svart bälte) i karate och jobbar som professionell trollkarl! Han hade vart med i SM i karate flera gånger (fast för många år sen) och även kommit fyra på magiker-SM. Hur coolt är inte det??

I övrigt har det väl inte hänt så mycket. Men det kommer göra! Allt börjar rulla på nu och Björn är jättestressad. Men det är jätteroligt, nu börjar det bli mer på riktigt :D
Första två vandrings-biljetterna jag sålt helt själv gick på ett infomöte i morse förresten, de va kul!

Spanskan börjar sätta sig lite också, det är också roligt. Jag pratar lite stakigt med byggjobbarna uppe i nya huset när vi jobbar. En av dom kan lite engelska så det är perfekt att han kan översätta (också ganska knackigt dock haha) när man kör fast. Det är verkligen så mycke roligare när man kan det inhemska språket (kan och kan, men tyyp iaf), oavsett var man är!


Har lärt känna dom som har resturangen som jag var på tapasbuffén på, så nu sitter jag här vid Gunnars dator och myser med en stor kopp cafe con leche (vilket är typ som en capuchino). Utsikt över havet, en sval skön bris, och lugn å ro. Underbart :D

Kram på er gänget, vi hörs!!
<3

Kommentarer
Postat av: mamMAlena

2009-10-12 @ 09:37:39
Postat av: Anonym

Hej hjärtat!

Vad du har det bra!! Jättehärligt är det att se. Allt bra här hemma också. Tjälen börjar komma, marken hinner nästan ingenstans bli tinad under dagarna längre. Hoppas snön kommer snabbt i år :)

Pappa har fått sådär rysligt ont i arm/axel, högra, igen det är väl lite smolk i bägaren annars har vi snart rensat åtminstonne mer än halva huset. Nästa lördag om nästa två veckor är loppisen då du blir huset luftigt!! Kul folk du träffat. Verkar spännande med det mesta. Hur länge får du rummet uthyrt sen då? Ska se om vi kan få till resplanerna snart. Men nu ska jag in och bli blodgivare. Som tack får man en Triss-lott och alla sätt att försöka få pengar så vi snabbt kan komma ner är intressanta. Sen är det ju bra att hjälpa till när man kan. Det behövs många fler blodgivare sägs det. Jättemånga jättestora gokramar! (Usch vad jag längtar efter en såndär riktig Danneman-kram när jag nu tänker på det) / Ma

2009-10-12 @ 10:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0