Gräsklippning och kanelkaka

Jepp, så är de att bo hos mormor ett par dagar ;)

Jag sov till elva och kom in i köket lagom tills hon skulle jäkta iväg på seniorgympa. Efter en mycket avslappnad frukost framför något lagom ointressant tv-program (skulle aldrig sätta en tv i mitt eget kök, men det är ganska skönt ändå när man inte har nåt annat för sig) så satte jag mig på balkongen i solen och läste en stund. Nu är jag på bok fyra i serien om svartalven om det är någon som undrar. Det var väldigt mysigt :)

Sen när mormor trillade in igen donade hon på med lite grejor en stund, sen färgade vi mina f.d. våldsamt orange'a shorts till en väldigt trevlig ljusbrun färg. Och mamma lilla, om du läser det här, det blev jättebra och funkade utmärkt ;)
Nu är dom alltså inte bara sköna och praktiska, nu är dom heta också \o/ :D

Sen vid tretiden lyckades vi komma ihåg att man kanske skulle käka nåt till lunch också, så då fixa vi lite hemmagjord pyttipanna med korv, potatis, äpplen och paprika å sånt.
Gott? Gott gotti gottgott!

Sen ägnade vi resten av dagens ljusa timmar med mer eller mindre samma sak - trädgården. Jag plockade äpplen och mormor klippte i buskar och påtade omkring lite i allmänhet. Sen knatade jag omkring med den där lilla elgräsklipparen ett tag, förmodligen nästan två timmar hehe. Men det var trevligt, det var ju inte tungt jobb direkt, och solen sken :)

Nu har vi både hunnit med att äta middag (smarrig lax och potatis med vitlökssås!), tvätta en maskin tvätt till, hängt den, och fikat kvällsfika. Ooooh vilket fika min mormor har. Men å andra sidan, va skulle hon va för mormor om hon inte hade gofika? ;)
Jag älskar kanel i massa saker, och i sockerkaka är inte direkt något undantag. Och just mormors kanelkaka är ett ganska långt steg över vanlig sockerkaka redan innan den goa kanelen hehe. Och sen en stor kopp rykande te till, så är kvällsfikat fulländat.

Nu har jag skrotat omkring på nätet alldeles för länge också, så nu ska jag sova. Ska hjälpa lilla moster bär tunga saker i hennes stuga imorron, och på eftermiddan blir de en tur in till hufvudsthaden för lite middag med en polare!
Morgondagen har med andra ord mycket lovande utsikter, förutom att jag nästan måste isäng före jag vaknat så jag orkar upp på lördag morgon där vid fyrasnåret och glida ut till aralanda xD

Men men, nog nu.
Gonatt alla glada, vi hörs igen! :D

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kommer ner och bakar fler kanelkakor så småningom.

I morgon kommer en spekulant på golfbilen just när jag har flyttat och packat in den i en presenning- thats life. Så bra att allt känns fint so far.

Stor kram

mormor

2009-09-14 @ 13:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0