Regnet kommer

Hej alla stollar där ute :D
Hur e läget??

Jag har det lika bra nu som tidigare. Regnet har börjat komma, vilket är lite tidigare än vanligt. Fast det kan å andra sidan växla rätt friskt tydligen, så det kan ändå dröja länge till det RIKTIGA regnandet drar igång. Då fylls dalgångar overnight (bokstavligen), dammar svämmar över, och det går knappt att va ute. Nu har det regnat lite grann sen igår, men inga våldsamma mängder. Här nere är de alltid najs när de regnar, eftersom det annars alltid är jättetorrt, men de vore najs om Björns nya hus hann bli tätt innan det kommer nå mer nu xD

Vi var på en liten rainyday-photo-session med Björn hela förmiddan sen tidigt i morse, och är de lugn eftermiddag som gäller. Så nu sitter jag här och nördar igen xD
Huvudanledningen till att vi drog iväg upp var att jag skulle veta lite saker inför vandringen med grupp imorrn (organiserad vandring bara på måndagar nu under lågsäsong, tre till fyra gånger per vecka senare!), och de va jättebra att få se lite mer nu innan så man känner att man har koll. Sen kom kameran fram för att bilddokumentera så jag kan gå in och kolla när som helst och memorera å så, och sen tog vi lite mer bilder när vi ändå höll på ^_^
Vi använde mest Björns kamera när han ändå hade den med sig (en sån där fancy digital-systemkamera), men några bra bilder blev de ändå med min också :D

   
(klicka för att förstora)

Efter turen stannade vi på en härlig bergsresturang (det finns ganska många om man börjar se sig omkring där uppe) och käkade en helt underbar lunch. Fick inge bra bildbevis på hur najs den var, men det var allt från hemmagjord getost med parmaskinka till potatis med "mojosås" (enda typiskt kanarianska maträtten som finns) till fläskkotletter med sallad. Helt otroligt gott och mycket fint, och inte alls farligt dyrt!
:D

Vi var väl nere på sydsidan (stranden, typ) igen vid halv två och sen dess har jag haft lite siesta, knåpat med bilder, lyssnat på musik, läst gamla illustrerad vetenskap som finns i min lägenhet, och nu nördat nån timme. Mycket trevlig dag, trots regnrusket!
Och nu, middag! Love y'all


Kommentarer
Postat av: Mormis

Vilka härliga bilder!!!!!!!!!! Nu har jag dessutom alldeles klart för mig hur Björn ser ut eftersom det alltid är du som fotar. Det låter som du har det förträffligt och jag längtar redan ner.Men just nu är det full fart med tandläkaren, gympa, qi gong.Hjärtgåing m 1,6 miljklubben o idag en bit till på Roslagsleden c:a 8-9 km tog mig två tim o c: 15000 steg. Du golfbilen är såld.Mikas annons på Blocket gjorde susen.Blir bra tillskott till tandläkarräkningen. Ha det gott! Kram!

2009-09-20 @ 20:46:36
Postat av: mamMAlena

Hej hjärtat!

Åh vad fina bilder! Vi hörs strax per tel.

Kramis:)

2009-09-21 @ 22:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0