Back from the dead

Back from the dead!
Bloggen alltså ;)

Jaaaa, jag har inte skrivit nåt på länge. Typ Jättelänge. Jag vet. Men jag har haft annat för mig och det är fortfarande jätteirriterande att inte ha internet hemma i lägenheten. Men. Bättre sent och lite än ingenting alls!



Nu har jag bokat hemresan! Den 12e maj bär de av hemmåt, via en timmes mellanlandning i Barcelona. Bara en månad kvar ute i atlanten alltså, sen är det skandinavien och lule som gäller.
Ska bli så gryyymt skön att komma hem. Jag trivs verkligen asbra här nere och jag har redan lovat Björn (chefen) att jag kommer tillbaka nästa säsong, nån gång i oktober senast. Men nu ska de bli najs att bara komma hem och chilla (som om jag inte gör det här nere, men ändå) och träffa alla igen. Kanske spela lite kort och se på lite film. Jag har en hel del att ta igen på båda dom fronterna hehe.


Idag har jag varit och surfat föör.. fjärde gången ungefär. Men det är sjukt svårt, det ska jag säga er. Jag har inte kommit upp till stående nån gång hittills iaf. Men jag kämpar vidare hehe. Blir lite för lite tid till mängdträning med allt annat kul man vill göra här på äventyrsön. Men förr eller senare ska jag väl lära mig xD

Har börjat planera topptrippen till Teide (spaniens högsta berg, borta på nästa ö teneriffa) också, men jag vet inte riktigt när jag ska åka. Får se hur mycke mer vandring det blir nu. Säsongen har DEFINITIVT börjat trappa ner nu, och det är nog bara en eller två veckor kvar innan vi är inne i riktig lågsäsong. Då blir det knappt några välkomstmöten, och bara en vandring i veckan. Då nån gång blir det Teide som avslutning, och sen glider jag hem.

Har klättrat en del igen nu, de va verkligen på tiden. Har lite bilder från senast, men inte med mig just nu förstås.. Men det är härligt att klättra nu när jag känner att jag klarar de, och kan utvecklas. Har ledat en del nu, och det är grymt mycke svårare när man inte känner säkringen ovanför en hela tiden hehe. Men de e skitkul att känna att jag klarar de ändå, höjdrädslan till trots. Den har verkligen gått ner otroligt mycke dom senaste åren :D

Har gjort klart mitt Advanced Open Water Diver cert också, grymt kul! Nu kan jag dyka i stort sett var jag vill, om jag far på semester nånstans eller så :D
De va rätt coolt när jag gjorde djupdyket för kursen. Innan vi skulle dyka knacka instruktören mig på axeln och bad mig skriva mitt namn baklänges på tid "and I start the clock.. now." Det tog 11 sec, vilket räknas som en helt okej tid när man inte är förberedd och har övat innan. Sen skulle jag göra om det nere på 35 meters djup, fem meter efter gränsen då många blir DJUPBERUSADE, men jag va klar som fan i skallen och gjorde det på bara 8 sec då! Jag kände ingenting av djupberusningen, men vissa blir helt whacko och försöker dansa eller mata fiskarna med luft eller får panik och sticker till ytan och allt möjligt. En del får minnesluckor från tiden under tretti meter också. Men jag kände verkligen ingenting, de va skönt :D
Så nu ska jag ut och dyka världen över, så fort jag får chansen!


Meen, nu ska jag hem och laga nåt att äta. Måste ju fixa matlåda till vandringen imorrn också.
Ha de superfint allihop, vi hörs igen!! <3

Kommentarer
Postat av: mamMAlena

Coolt att du hann med ett inlägg till innnan du far ;)

Vad det är underbart att se hur mycket kul du gör! Å vad tuff du är som träna tbort höjdrädslan så bra!! Men låt bli murekanten på den där utsikts platsen!!! ;P

Massor med kram, vi längtar tills du kommer <3

2010-04-14 @ 08:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0