Semester

Tjo!
Eftersom en annan har varit tvungen att stå ut i detta miserabelt snöfria land i ett tredjedels åååår nu, så är det på tiden att jag får lite semester. Tycker ni inte?

Jag har planerat att nästa helg, min sista innan jag på onsdagen efter beger mig hemmåt, åka till Teneriffa för att bestiga spaniens högsta berg, europas högsta vulkan, världens tredje högsta vulkan: Teide.
Jag ska åka över härifrån på torsdag tror jag, eller fredag. Väl där ska jag hyra en bil, och ta mig upp till själva berget. Sen blir det antingen billigt hotell eller slagga i bilen, och sen ska det vandras utav bara sjutton!!
Sen över själva helgen ska en polare med kids komma över också, så ska vi gå på Loro Park en dag. Inget jag hade fått för mig själv att göra, men när dom nu skulle dit kan de ju va kul att hänga med och kolla på tigrar och späckhuggarshow och allt vad dom har där :)
Sen får jag ju åka med dom tillbaka över hit, så då blir de billigare också :D

Men redan nu har ridån gått upp för "semestern". Skandinaviska säsongen här nere är påtagligt slut, med eller utan vulkan, och jag jobbar numera bara 1½ dag i veckan ungefär. Har blivit flera coola actionmissions och sköna chilldagar redan, och fler ska det bli under dom här sista två veckorna!
Idag tex, har jag varit och surfat tre timmar, och lyckades äääntligen ställa mig upp på brädan. Sjukt kul att det går (om än sakta) framåt! Någon sa att lär jag mig surfa kommer jag inte sakna skidorna, och de e jag INTE beredd att tro på. Men kul är de ju iaf :)

Nu är det barnkalas på gång som jag ska va "barnvakt/medhjälpare" på hehe, så nu ska jag sluta nörda och faktiskt hjälpa till lite xD

Kram på er gänget! Kommer mera bilder snart!
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0