Expedition 1, flashback

Tjo!

 

Nu har jag ett projekt på gång. Så jag tänkte att det kunde bli en kul liten artikelserie i all enkelhet här på bloggen.

Projektet går under benämningen ”Expedition Awesome-Ravine” eftersom det helt enkelt går ut på att utforska hela leden som går genom en av dom coolaste ravinerna jag har hittat hittills på ön. Jag var ner i den en gång förra säsongen, men vände när jag kom till en krök runt ett stup där det bara fanns fastgjorda brädor att gå på runt hörnet. Nån av er minns kanske bilderna eller att jag har pratat om det i somras. Det här inlägget fungerar som en återblick och en liten cliffhanger inför nästa inlägg (eller artikel om man så önskar kalla den).

 

Från toppen av ravinen ser det knappt ut som att man kan ta sig nerför branten…

Vackert stenröse längs leden längre ner i ravinen.

Strax innan konstaterandet att det var dags att vända.

 

Syns knappt på bilden men det är ungefär 20 meter ner till fast mark under brädorna, som sticker rakt ut från bergväggen.

 

 

Jag vände alltså vid brädorna för att undvika en bokstavlig cliffhanger och just löst hänga på klippan (ursäkta ordvitsen), men också för att det började skymma och jag redan varit ute och sprungit omkring i bergen hela dan.

Med andra ord; en avbruten expedition.

 

Som nu banne mig ska slutföras…


Kommentarer
Postat av: mamMAlena

Men kära lilla gubben där ska du väl inte fortsätta!!! Det är ju jätteläskigt! Om du ändå sicker åt det hållet visst är du inte ensam då?!

Massor med kram

2010-12-19 @ 19:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0