Punktering, förkylning och pengabrist. Men livet är ändå ganska underbart ;)

Tjo!

Efter viss tids tystnad presenterade jag ju nyligen en av dom bästa böckerna jag hittills läst, men jag tänkte att jag ju kanske skulle ge lite uppdateringar om livet i övrigt också.

Jobbet rullar på mer eller mindre som vanligt, förutom att vi haft ett par veckor med lite sämre väder vilket resulterat i flera spontan-omläggningar av vandringsdagar. Vi har sluppit ställa in helt nån gång, det gör vi nästan aldrig, men två gånger har vi fått avbryta turen och åka hem. Igår till exempel vara det riktigt fin nere hos oss vid kusten på morronen och trots visst mörker uppåt såg det vädermässigt lovande ut. Men väl uppe i bergen anföll en rejäl regnstorm oss och jag fick medelst full packning och lätt förkylning löpa två kilometer för att få bussen så nära gästerna som möjligt. Inte speciellt synd om mig, bara att jag idag känner mig klart mer lättförkyld än igår. Attans bananer också.

 

Men annars är läget kanon, jag byter lägenhet (fast inom samma lägenhetskomplex) idag och får plötsligt både mer space och egen tvättmaskin. Den är lite dyrare och jag har insett att jag har generellt alldeles för lite pengar, men jag går ju iaf runt så jag ska inte klaga. Får bara se till att laga mer käk hemma istället för att slöa och köpa go-mat nere på stan hehe.

 

En annan halvkul grej förresten på tal om pengar, jag fick vrålpunka på höger fram på bilen härom dan. Det i sig var väl inte så farligt, jag bytte till reservdäcket och rullade försiktigt hem. Men väl hemma konstaterade jag att även reservdäcket hade smyg-pys-punka och är nu också platt. Alla verkstäder hade stängt för grundlagsfirandehelgdag som varit i veckan, och nu när jag idag äntligen fått in däcket på en verkstad kostar det… 60 euro. whopiii…

Men men, jag trivs med att ha bil och vantrivs utan den så det ska bara göras. Och jag håller med honom om att det inte räckte med att laga gummit, hela däcket ser verkligen förjävligt ut. Så slutet gott allting gott, förutom att jag inte har någon kosing kvar haha.

 

Vi konstaterade härom dan att jag och Hanna har varit tillsammans i en månad redan. Shit va tiden går fort när man har roligt! Och en rolig månad har det verkligen varit, och dessutom förväntar jag mig nog att det finns klart fler att hämta. Life is good.

 

 

Från en tok till alla er andra tokar, kramkram vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Morris

Visset med förkylningen och dyra däcket/n men kul med Hanna och " nya " lägenheten.Har nyliigen kommit hem från Marocko, vilket var en upplevelse på många sätt.Alla dygnen ridandes på dromedar och sovandes under en otrolig stjärnhimmel är oförglömliga.Hälsade på Ulla(fr.Gäddvik ja) och fixade till en LITEN julklapp till dig som syster Eva ska ta med sig ner. Så nu måste ni träffas! Flyger till Luleå 14/12 stannar till 11/1. Sen vore det inte så dumt med en tur till dig. Stor kram

Morris

2010-12-10 @ 21:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0