Barnkalas och den fjärde guiden

Tjo!
Allt bra? Alla glada?

Igår kom Susanne ner, som ska jobba med oss resten av säsongen! Hon var här en vecka på semester/intervju i höstas, och nu är hon här. Verkar va en bra tjej!
Nåt som är riktigt najs med det är (förutom att man blir en mer att täcka in fler möten och bättre vandringar och allt sånt) att nu blir det en till som kan dela upphämtningarna med mig!! Awesome!!!
Jag har ju kört alla upphämtningar tidigt på mornarna hittills eftersom Kalle bor så långt bort och Björn inte kan gå upp och åka iväg utan att väcka busungarna och låta Linda ta dom själv (vilket ju inte vore heeelt populärt alla gånger hehe). Men nu när Susanne är här, och dessutom ska bo här i San Agustin som vi (fast i egen lägenhet), så kan vi köra varannan! Fatta vilken avlastning!! Jag har iofs inget emot att starta dagen med en uppfräschande cykeltur, men shit så skönt ändå att få "sovmorron" till typ... SJU vissa vandringsdagar :D


Idag har varit en mycket trevlig dag, trots en liten fuckup jag lyckades med. Hade glömt ljudlöst på telefonen efter mötena och hade åtta missade samtal och en arg chef (och framför allt en arg fru till chefen) som ville ha tillbaka bilen PRONTO. Men mötena gick bra och när det löste sig med bilen så sen fokuserades det på nåt mycke roligare. Nämligen BARNKALAAAAS :D
Elva vilda ungar mellan åldrarna ½ och 7 ungefär, och typ alla deras föräldrar, intog Björn och Lindas hus under ett par timmar nu på eftermiddan. Anledningen till kalaset var att Leon (den yngre av mina två busungar) fyller 1 år idag!
Efter allmänt överkonsumerande av diverse kakor, läsksorter, tårtor (Linda hade bla bakat aaaass god kladdkaka) har det nu lugnat sig igen och jag och Inez (Leons storasyster alltså) har precis sett på Lejonkungen. Jag erkänner villigt att jag hade minst lika kul som hon, haha! De va länge sen jag såg en disneyfilm nu och dom e ju verkligen för härliga :D
Och nu hamnade jag här hehe. Hade ju tänkt skriva ett litet inlägg igår, men det var en stor skara chatt-tokiga vänner som höll kvar mig på facebook en stund och sen hann jag inte. Men det var mycket trevligt som alltid, så jag känner att jag prioriterade helt rätt :D
I miss you guys, när kommer ni ner och hälsar på??? Jag kommer ju fan inte hem än på flera månader så NÅGRA av får väl ta och pallra er ner i alla fall! De skulle verkligen va skitkul, och jag tror jag kan ordna billigt boende utan några större problem också.. Ska väl inte lova nåt, men de e iaf askul om de kommer folk och hälsar på :)

Nu ska jag nog knalla ner till mig och laga lite fjällmässig matlåda (min standardiserade pastasallad! very naajs) till imorron. Asmånga vandrare imorrn förresten, så de e kul! Och tisdag blir inte ledig dag, då har vi en specialgrupp som vi ska fixa mat till ute på fjället, så de blir en heldag det också. Verkligen perfekt tajming att Susanne kom ner ju den här veckan när det är mycke att göra! Men som jag brukar säga, vad gör det när jobbet är så roligt?? ;)


Inga bilder idag, men det finns några nya (bland annat från jättemysig grillfest hos dykgänget nere i Taurito härom dan!!).
Men dom kommer så småningom :D

Kram på er mi amigos!! Vi hörs igen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0