Felizidades

Feliz año nuevo amigos :D

Sâ blev det 2010 dâ, och det skâlades in i bubbel och sangria and god knows what else. Trevlig kväll igâr, men nästan alla som tillsammans med mig skâlade och misslyckades fota alla fina fyrverkerier skulle jobba nu idag. Sâ trots mycket folk pâ stan var det inte för just mig speciellt bra drag.
Men alla utekvällar kan inte vara lika stora supersuccéer antar jag hehe, och det var pâ det hela tagen ändâ en mycket trevlig kväll.

Var upp till Björn med allt frân gârdagens i vanlig ordning lyckade vandring, och blev inbjuden att stanna pâ nyârsmiddag! Riktigt roligt och mysigt med Björn och Linda, Björns föräldrar Göran och Mona, och de bâda "vildskallarna". Samltiga uppklädda och lyckligt dansande och busande. Middagen var helt fantastisk, med hummer till förrätt och oxfillé med potatisgatäng till huvudrätt. Helt underbart gott, och alltid lika trevligt att sitta där pâ terassen och mysa :D
Jag och Björn turades om att leka diverse akrobatisa övningar med Inez, vilket slutade i en liten krokodiltâr. Men inget som inte nâgra tomtebloss och ett par körsbärstomater inte kunde bota pâ ett par sekunder ;)

Strax före nio anlände jag till lägenhetsbyggnaden Casa Rosa, eller "Casa de Guías" som det ofta kallas, uppe i San Fernando. Tillbringade dom närmast efterkommande timmarna med ett gäng trevliga charterguide tjejer. Some of whom I'd met before, och nâgra nya ansikten. Dom ât en till synes mycket god kyckling med couscous och sallad och sâ. Jag pallade trots entusiastiska bjudanden inte smaka dock, jag hade ju redan ätit massor av god nyârsmat :)
Vid elva gick vi upp pâ taket, där en större del av husets inneboende hade samlats för inmundigande av allehanda alkoholhaltiga drycker och entusiastiskt fotoposande. Tolvslaget skâlades in, men sen skulle som sagt dom flesta inte vidare ut pâ stan. Jag övervägde nân minut att lâta bli jag ocksâ, och nöja mig med den dittills fina kvällen, men in the light of recent events kunde jag inte lâta bli att hänga pâ dom fâ som skulle ut. Efter ett tag var jag ute pâ egna äventyr, men dom ledde inte till nât spännande. Dansade en del, och träffade ett fâtal människor jag känner och de va kul, men till slut blev det en nattkebab för fem € innan taxin tog mig hem för fem till.

Totalt sett en najs nyârsafton som sagt, men Sjunnesson tjejerna eller herr Hallberg hade varit mycket välkomna om vi säger sâ ;)


Man kan ju säga att dagens vandring var igâr, och idag är jag iaf ledig. Jag har gjort det aktiva valet att medvetet inte göra nâgot aktivt pâ hela dan. Imorron ocksâ ledig enligt vanliga veckoschemat, och trots att jag inte ännu har nâgra tydliga planer ska jag nog hitta pâ nât spännande sâ smâningom. Länge sen jag dök sâ de vore kul, men Blue Explorers har stängt lördagar och Top Diving är helt enkelt sâ mycke dyrare än BE att jag inte kan lâta bli att snâla. Även med "han-jobbar-här-rabatt" är det mindre än halva Top Divings pris att dyka med Blue Explorers. Fâr väl hâlla mig till nästa lediga tisdag xD

Pâ tal om pengar har vi en praktikant pâ rocky just nu (frân igâr till om tvâ veckor) som hyr in sig i min tredje säng. Sâ med en extra liten slant i fickan om ett par veckor blir det nât gott att äta och kanske nât annat kul pâhitt. Jag har fâtt för mig att jag vill prova fallskärmshoppning, men jag laddar fortfarande... hehe ;)


---
Hallâ vad hände nu?? Tvâ inlägg pâ tvâ dar, efter total bloggtorka i tvâ veckor??
Jag antar att kontinuitet inte är mitt forte i den här konserten. Men som âtskilliga människor har sagt âtskilliga gânger redan, allt som spottas ut i den här gröna ramen är ju kul oavsett hur och när. Sâ trots min dâliga tidsupfattning kommer informationsflödet aldrig sina heeelt iaf :)

Nu ska jag gâ ut i solen, nâgra meter bort, och läsa min senaste bok "The Shadow of the Wind" av Carlos Ruiz Zafón.
Kram pâ er gänget, vi hörs igen :D

Kommentarer
Postat av: JONAS

KUL ATT LÄSA OM DITT NYÅR OXÅ! GISSA OM JAG VELAT VARA KVAR PÅ ÖN :-) BIIIIIIIG TIME!! HAHAHA....MEN HOPPAS SÅÅÅ VI SES PÅ 3 DAGARS VANDRINGEN....IMORGON BÖRJAR JOBBET, SEDAN DRAR JAG JU TILL NEW YORK SAMT VÄSTINDIEN OCH PUERTO RICO, SKA PLÅTA I SAN JUAN ÖVER 2 VECKOR, SOFT!! :-)

HA DET BRA PÅ ÖN UTAN MIH ;-) HAHAHA

JONAS

XXXXX

KOLLA IN MIN BLOGG DÅ OCH DÅ, MASSOR KOMMER HÄNDA....SÅKLART!!

WWW.PLANETGYNNING.COM, HOLLYWOOD GLAMOUR

TAKE IT EASY MAN!!

2010-01-03 @ 09:39:45
Postat av: Mika

http://www.paulocoelho.com/engl/index.html

2010-01-09 @ 14:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0