första vandringen för säsongen

ååååhfyfan… haha...
Första vandringen idag och i morse fick jag ett sms med bl.a. ”hoppas ni får lagom soligt och skönt” och ni får bara en gissning vad som hände…

Nästan framme där vi ska hoppa av bussen på morgonen blåser det in världens dimma söderifrån och vi åker plötsligt i lätt duggregn. Björn börjar prata bara pyttelite för entusiastiskt i micken om att moln ju blåser både in och förbi så fort här uppe i bergen, men några av gästerna skruvar lite på sig. Men alla håller masken. Vi kommer ut ur bussen och utlåningsjackorna tar slut på en millisekund, och fler än en ser tveksam ut. Men väl framme tar det sån tid att lägga om och söka sol på nån annan led, så nu kör vi gänget! Vi rör oss snart uppåt genom den täta dimman med ändå relativt god stämning.

Vi delade upp oss efter en stund enligt konstens alla regler, så några får gå långt och snabbt och några lite kortare och mindre snabbt. Dom som gick lite snabbare hann undan det värsta vädret. Vi som gick lite långsammare timade det lite tyngre regnet perfekt, och blev faktiskt ganska så blöta! Underbart! Typ…
Det var inte så himla farligt, så jag ska egentligen inte alls gnälla, men nog va de rätt blött. Gästerna va iofs nöjda och glada som alltid, det var ju trots allt trevligt och massa intressant information om ön och så. Och nog hade jag också trevligt, skönt att komma ut i mina berg igen oavsett väder :)

Och nu sitter jag och halvsover efter en sanslöst skön dusch, och väntar på att all utlåningsutrustning (jackor, skor och ryggsäckar) ska torka så jag kan ha dom här inne igen och så då dom går att nånsin använda igen. Det är rätt mycke saker, och dom är saftigt blöta. Och min terrass är öppen för vem som helst med nyckel till området (vilket är en hel del folk) så… här sitter jag då. Nån som vill komma över med en dvd-spelare och några filmer? Jag har gott vin, god ost och varm pizza!

Inte??
För långt?
Jaha, kul ni va då.
Då sitter ja väl här själv då.
Tjoho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0