More yoga to the people!

Tjo! :D

I morse var jag på yoga igen för första gången på ca fyra månader. Jag vet inte hur jag lyckades sluta med det, men ajg har iofs haft rätt mycket för mig i sommar. Oavsett den direkta anledningen ångrar jag som fan att jag inte varit på det oftare, det är ju så himla härligt!
Det är både bra träning, speciellt för små muskler som man inte använder så ofta annars, och dessutom stärkande på en helt mental nivå. Det finns väl säkert lika många sätt att påverkas av yoga som det finns folk som utövar det, men jag blir alltid lugn och avslappnad, och allmänt lite mer nöjd med tillvaron, efter ett yoga-pass. Jag vet att många tycker att det inte är deras grej, och det är väl fair enough - alla har ju olika intressen och smak, men jag tror dom allra flesta skulle må bra av att köra lite yoga nån gång ibland.
Och förresten så måste jag bara säga att det blir extra bra när man har Jenny som instruktör, hon är lätt den bästa yogainstruktören jag har haft hittills. Lugn och avslappnat trevlig, utan att varken bli för pratsam eller för stel. Klockrent :)

På tal om det så måste jag säga att jag är grymt nöjd med inpuls i allmänhet. Jag har tränat där i typ 1&½ år nu och det ger inte bara utdelning fysiskt, jag trivs verkligen med instruktörerna och lokalerna och allt :D
Jag ångrar inte en sekund att jag cashade ett två-års kort för 9k, indeed I don't.

 


Nu, efter ännu en lyckad dag av denna allmänt underbara sommar, så lutar det åt att krascha på kudden och kanske läsa några sidor ur den grymma boken jag håller på med just nu (heter Sojourn - R.A. Salvatore, by the way). Kanske blir en liten recension av den nån gång, like back in school haha ;)

Kram på er och ha de najs!
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0