So much to tell

Hola guapas y guapos :D

Shit va svârt det är att hâlla kontinuitet i det här just nu. Händer för mycke annat hehe. Problemet är ju att det alltid är ett litet projekt att gâ ner till datorn med internet när jag inte har möjlighet att fâ det till lägenheten :P
Men men, bättre lite än inget iaf ju!
En nackdel förutom den allmänna tristessen med en ouppdaterad blogg är ju ocksâ att när jag väl sätter mig har jag sâ förbnnat mycke jag skulle kunna berätta. Men jag skalar av de lite, ska up tidigt imorron och det är redan nu sent som mierda xD
(ja, idag ocksâ)


När morris hade âkt hem blev det onekligen lite tomt i lägenheten, eftersom hon som egentligen bor i rummet brevid inte är hemma sâ ofta haha. Men lite ensamhet är rätt skönt ibland ocksâ, och jag hade inte tid att va själv speciellt länge ändâ. Har varit ute pâ krogen (eller "hâlet" som det heter nere i playa del ingles) fyra gânger pâ en vecka nu typ! Skitkul har det varit, och mer blir det. Nyârsfest med massa charterguider pâ tosdag tex.
Grymt kul att komma in lite mer pâ det där nu, har ju varit en riktig torris (yes, I admit it) tidigare. Dom tvâ senaste gângerna mâste jag iaf bara berätta om!

För att berätta om den första mâste jag först ta lördagen frân början.
Jag, Björn, Kalle och Ann (Kalles fru) var ute pâ specialvandring med en gäst pâ ett ställe som ingen av oss (utom Björn sâklart) hade sett förut. Finns massor kvar att se pâ ön för mig, ojoj, men det här va iaf ett sânt ställe. Det var hands down den bästa vandringen hittills sen jag kom; världens ballaste vandringsled och härligt sällskap!
Specialgästen var Jonas Hallberg, en helt undebar kille som jobbar som glamourstylist i LA till massa snyga kändis-tjejer! När vi kom ner hade han planer pâ att gâ ut pâ krogen efter dusch och middag. Jag nämnde att jag inte är ute sâ mycke, och snart var general opinion i minibussen att jag inte hade nât val mot att följa med hehe. "Visst, why not, Jonas är ju helcool sâ de blir nog kul" tänkte jag och bestämde mig för att hänga pâ.
Nâgra timmar efter vi kommit hem möttes vi och han ledde vägen mot YUMBO center, där det ligger mycke barer och sâ. Gaybarer alltsâ.
Jonas är gay, och han hade ju varit där ett par gânger redan. Jag bestämde mig för att se det som ett studiebesök i en annan värld, och precis sâ skulle man kunna beskriva det även nu i efterhand! Sjukt kul va de iaf! Vi började pâ nât soft ställe och satt och snackade och drack och sâ, men inte lângt senare var de hög musik (riktigt bra musik btw, med musikvideon pâ storbildsskärm) och lättklädda män all around. Det var världens självförtroende-boost, jag var center of attention mer än en gâng kan jag säga. "Oh my god, is that guy yours?? I totally love him!" och liknande. Jag nappade inte pâ nât dock (nähäää??) hehe xD
Men min yumboguide va grymt rolig! Det var aldrig minsta tvekan om att jag inte är gay, men det är länge sen jag hade sâ roligt pâ krogen! Det finns pâ hans blogg ocksâ, och jag ska lägga upp bilder nu nân dag om jag fâr lite mera tid.

Den andra utekvällen jag mâste nämna var i mândags. Just nu är tvâ polare (Julia och Jenny Sjunnesson) nere pâ semester, och vi var ute hela kvällen. Dom anlände med taxi till Kashbah centret, där majoriteten av festandet utspelar sig i playa del ingles, vid tiotiden. Mânga drinkar, en tatuering (Julia), och flera lyckade flytförsök frân jobbiga inkastare senare hade mor, dotter och jag dansat som galningar i mer än fyra timmar! Det var verkligen sjukt roligt! Ocksâ lätt en av dom roligaste utekvällarna hittills!
Hinner nog inte träffa dom nât mer innan dom âker hem redan pâ fredag morgon (trist!!), men det blir definitivt att hitta pâ nât kul i sommar när jag kommer hem! Och om inte annat ska jag garanteat pâ Jennys yogaklasser pâ Inpuls :D


Annars dâ, hmm... JO! Det har regnat!! Som bara faaan!! Förra veckan var vi tvungna att ställa in en vandring, vilket INTE är ofta. Nu har dom flesta dammarna pâ ön gâtt frân typ tomma till att fortfarande ständigt rinna över. Jag hade hört liknelsen innan, att det är mer som att stâ under när nâgon tömmer ut ett badkar än att stâ i ett regn, och det var verkligen nât ât det hâllet!
Jobbigt att bli blöt pâ vandringarna, men lätt värt det :D

För att?
Den här veckan är sjukt fin!! Med strâlande sol, ovanligt hög temperatur, vatten i alla bäckar och dammar och den nya färgen pâ bergssidorna. Det är helt GRÖNT! Det blir bara mer och mer nu, och om bara nâgra dar kommer mandelträden va märkbart närmare den fulla blom i vitt och rosa som kanske är här helt och hâllet om tvâ veckor. Shit, jag mâste verkligen fâ upp lite nya bilder. Det är i stort sett en helt annan ö nu efter regnet!


Lite kort om julafton ocksâ! Hade inga tydliga planer, men jag skulle vara tomte hemma hos Björn och Linda ât busungarna Inez och Leon. Leon är ju bara knappt 1, sâ för honom kvittade det nog hehe, men Inez karmade tomten med storögd och tystlâten förundran. De va jättekul verkligen :)
Efterât kom jag tillbaka som mig själv, och blev glatt visad alla nya leksaker! Kompisarna Pia och Jonas kom dit och sen ât vi världens julbord, men allt frân sill till lindas julköttbullar. Gryymt gott och trevligt va de :D
Sen var det TP (trivial pursuit) hela kvällen, med rödvin, konjak, nötter och julgodis. All in all en perfekt julafton.



---------------------

Ja det är mycke möjligt att det var därför tvättmaskinen fuckade ur, men det kvittar. Tröttsamt just dâ, men nu är det iaf rent haha. Nej dâ morris, jag brukar ocksâ sätta pâ den när jag ska iväg. Har inte vait nâgra problem förut, och dâ slipper man ju höra den ;)

Jaa, jag har sett honom!! Shit va gullig han var, och Quino är ett bra namn ocksâ imho :D

Haha, ja de va verkligen tur! Annars hade dagen kanske ballat ur helt xD

---------------------

Eftersom det inte blir nâgra bilder idag (sorry haha) sâ fâr det räcka sâhär for now! Vart ju e hel del ändâ xD
Jättekramar pâ er!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0