Ny bil på impulsköp!

Tjenixen!

Nu har jag som ni kanske märkte härom dan ledsnat lite på min gamla skrutt-nissan, så jag har kollat lite på blocket och faktiskt hittat några stycken som verkade bra för att vara inom den prisklass jag hade tänkt mig.
Den fick absolut inte kosta över 10.000, men den skulle å andra sidan va så felfri och fräsch som möjligt, oavsett märke och modell. Huvudsaken är iaf att den rullar och inte utövar onödigt krångel på mig ;)

Så efter en del funderande, lite konslutering av bilkunniga människor på jobbet osv, så fastnade jag för den här:


Jag ringde, och han sa att den var skitfin och absolut, den finns kvar. Jag drog till med "Får jag den för fem om jag kommer ikväll?" och han verkade inte ett dugg missnöjd över den idén, så vi bestämde att jag skulle köra ner (till pite) och kolla på den när jag sluta jobba. Så jag, lilla mor och käre far åkte ner å kolla på den, och vips! Så va den min, haha. Hittills verkar den skitbra, så jag hoppas den håller ihop och fortsätter vara det också xD
Nackdel att den luktar LITE wonderbaum iofs, men man får försöka vädra ut det hehe. Men oavsett, jag menar 5k är ju okej för en mer eller mindre felfri bil även om den bara skulle hålla ihop ett år eller två, och håller den länge är det ju bara bonus typ :D

Så nu är det iaf bara att ringa om ni vill ha billig svarttaxi, nu har jag ju plats för MÅNGA fler än i förra bilen! haha
Ha det najs allihop! :D

Kommentarer
Postat av: TJ

Najz! Så du har blivit Danne med bilen ;P

2009-07-12 @ 13:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0