"huvudansvarig" kan ha sina nackdelar ^^

Tjo!
Grymt kul dag igår, när det vankades magicturnering för alla och envar! Det blev inte så många som jag hade väntat mig, men det var å andra sidan tur på sitt sätt.
Fast nu börjar jag ju i fel ände, jag börjar om ;)



Fredag eftermiddag kring femtiden kanske, jag har just varit på spinning och kommer hem med den bestämda målsättningen att efter middan packa och fixa inför måndagens avfärd mot kebnekaise och några härliga dagar i fjällen tillsammans med pappsen och lillasyster.
Det mesta inför lördagens heldag som huvudansvarig för en av stans störta magicturneringar hittills på flera år kändes under kontroll, jag skulle i stort sett bara planera vandrings-mathållningen och packa allt. Föga anade jag att det inte skulle bli alls så lugnt den kvällen, hehe.

Jag hade tänkt åka ut till universitetet, den fastställda lokalen, bara för att kolla säkert att nyckelkortet funka i dörren och att allt verka okej för lördan. Jag kom dit och drog kortet... Drog det igen och tröck koden jag kom på att man skulle ha också... och drog det igen, och igen, och igen......
FÖRBANNAT!!!
Över tjugo pers hade plötsligt ingen lokal att lira i och det var uppenbart jag var tvungen att lösa detta på något sätt. Paniken spred sig, var i hvte kan man få in tjugo pers med mindre än ett dygns varsel?
Det löste sig till slut och vi fick möjlighet att komma ner i Tärningen Avgör's spellokal "Finkan" tack vare några telefonsamtal av några underbara vänner och den lika underbara Kjelle från iocus som råkar vara lokalansvarig där.
Då började nästa steg i paniken, haha. Hur får jag alla att veta att vi har bytt lokal?? Det slutade med att jag vid tiotiden åkte runt som en illbatting på porsön och tejpade upp papperslappar med karta till finkan.
Kort sagt vart de inget packat eller planerat inför fjällen denna fredakväll... hehe xD

Lördamorronen kom, och det hela gick ju faktiskt hur bra som helst. Nästan alla hittade ner till finkan snabbt och enkelt och någon fick mötas upp så var det också lugnt. Vi blev inte över tjugo som jag hade förväntningar på, så den största turneringen, i ordets rätta bemärkelse, blev det kanske inte. Men väl 14 entusiastiska spelare var vi, och det räckte gott faktiskt. Finkan är lite trängre än klassrummet på universitetet vi har varit i tidigare, så fler är fyra till hade ändå knappt varit genomförbart.

Det hela blev som jag redan har sagt flera gånger till slut en mycket lyckad dag, med många nöjda miner och en lycklig Kjelle som både fått sju nya medlemmar till Tärningen Avgör, och ett lagomt tillägg till Finkan-kiosken. För att inte tala om dom 5200 kr som hans spelbutik iocus drog in på härligheten xD
Dessutom fick vi alla att ansluta sig till deet officiella poängräknings-systemet DCI, så nu kommer alla framtida turneringar i stan vara officiella och bokföras internationellt. Vem vet, vi kanske till och med skickar en eller ett par ner till SM nästa år?

Trots att jag hade ca 50 boosterpaket kvar efter turneringens slut har jag bara åtta kvar nu. Dom sålde som smör i solsken mitt i det allmänna glädjestimmet efter den spännande dagen. Jag fick till och med lyckan att gå lite lite plus på alltihop.

En annan häftig grej som inträffade igår var att Jens faktiskt (tro det eller ej!) INTE vann! Han kom dock på en mycket välförtjänt andraplats. Men det var väldigt roligt för Emil att han vann! Själv kom jag på en stark tiondeplats, vilket kanske inte är min mest smickrande bedrift hittills, men jag lever glad och nöjd på att alla var så positiva och nöjda med mitt arrangemang istället ;)
Jag kom inte ifrån finkan förrän en bra stund efter nio, och då kom vi på att vi inte hade orkat bry oss om att äta middag. Plötsligt blev man elakt hungrig xD
MAX-driven vart nästa stopp, och nån gång vid tolvtiden snubblade jag in hemma och kraschade i sängen. Mentalt utmattad, men mycket nöjd.


Idag har jag jobbat hela dagen, och nu ska jag förbanne mig inte göra nånting. Usch va trött jag är. Jag slapp iofs stå ute i regnet och jobba (var i bagagesorteringen idag), men då lyfter man å andra sidan mycket mer väskor än om man är ute.
Och nu idag visar det sig också att vi skippar kebne också, så min oförmåga att packa på fredan gör inte så mycke. Det ska spöregna hela veckan och då är det inte värt det. Det är jättetråkigt att det inte blir av nu, men vi kanske kan få till det nästa vecka eller så, när det är bättre väder. Det är ju, som jag nämnt tidigare nån gång, det fina med att vara timm-anställd. Alltid finns det nån annan som vill jobba, så man ringer bara runt en minut eller två och poff så var man ledig. Man tjänar ju en liten slant mindre, men i jämförelse med enda chansen att ta kebnetoppen med farsan så är det ett lätt val hehe.
Men på sitt är det skönt att slippa börja packa nu och slippa gå upp före sex imorron bitti. Fast Keb ska bli av i sommar, annars blir ja nog rätt besviken.


Men men, nog nu. De här har ju redan blivit en halv roman xD
Några fina bilder från turneringen, och sen ska jag nog lägga mig och sova framför tv'n eller nåt i den stilen. Kram på er, ha det bra!

  
 

Kommentarer
Postat av: TJ

awesome turneringen låter! synd att jag missade den. Om mangler kom tvåa, undra vars jag skulle ha kommit?

2009-07-26 @ 21:38:24
Postat av: Danne

ja vem vet, M10 är en helt galet galen utgåva. Det var öppet för alla igår, även om jens ju alltid går till toppstriden iaf. hehe ^^

2009-07-26 @ 22:03:07
URL: http://advena.blogg.se/
Postat av: TJ

Har läst att M10 är galen, men inte att den är så galen! :P Och alla var glada och blev fasinerade av något coolt kort som de ha veljat röra?

2009-07-27 @ 11:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0