Underbar bakisdag ;)

Tjo!
Igår var en grymt najs dag! Natten till igår var jag inte det minsta nykter ALLS faktiskt, större delen av kvällen. Så teoretiskt sett så borde jag typ ha sovit jättelänge och vart jättetrött hela dan igår.
Men! Jag vaknade typ halv elva i Jens soffa, sträckte på mig och såg mig omkring. Jens råkade också vakna typ då, så utan att röra mer än nån enstaka muskel och bara lite grann, så såg vi på ett par avsnitt av nån deckarserie för att ladda inför den obligatoriska efterparty-lägenhetsstädningen. Vi åstadkom lite rester till lunch, städade på en kvart, och gick till blå gåsen och köpte glass i solen :D
Syster passerade stan med bilen, så vi fick skjuts hem ut till gäddvik, där vi ägnade eftermiddan åt allmänt chillande, en del magicspel, och lite matlagning. Bara jag och jens som käkade middag hemma så vi fick laga själva, men de blev riktigt lyxigt.
Vid sex-sjutiden där nån gång så trillade Johanna, Johan och Maria in och vi drog igång en mycket ambitös sällskapsspel-kväll! Frågesportspel var först ut, och sen Svea Rike. Jag orkar inte förklara hur Svea Rike fungerar men det går iaf ut på att bli den största och rikaste ätten i sveriges historia efter att man har spelat igenom några medeltida århundraden. Lite krångligt, men grymt kul :D
Ännu lite senare trillade även Conny, John och Elisabeth in och hängde på spelandet. Så även när Johanna och Maria drog sig hemmåt var vi massa folk som spelade allt vad vi orka, skitkul :D

Det blir fler spelkvällar som denna i sommar, det vågar jag lova!

Sen satt jag och tittade på första solstrålarna som slog emot träden bakom huset en lång stund innan jag gick och la mig. För att vara en sån dag då man lika gärna hade kunnat vakna efter tre och vara halvsovande resten av dagen också, så va detta ju en helt sjukt grym dag. Alltid underbart att hänga med sköna människor och göra roliga saker förståss ;)

 


Ha det najs!
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0