Första inlägget

Detta kan man räkna som första inlägget i bloggen om mitt nya liv. Det är väl inte så stor skillnad på mig som person iofs, men rent bloggmässigt är det definitivt en nystart utan dess like!

Tyvärr valde jag ju en enastående otimad dag att börja skriva på igen, eftersom jag har varit ledig och hemma och typ inte gjort NÅNTING vettigt. Fast jag jobbade som en gris i helgen (tretton timmar i söndas, ojoj) så det är rätt skönt att vara ledig en dag såhär ibland också.

Härom dan fick ja veta att jag inte kommer få något 100% vikariat på jobbet i juni och juli som förra sommarn. Sjukt vad bitter jag blev först. Men nu har jag insett fördelarna med det! Nu kan jag fara till Kebne när jag vill istället för att måsta ta det i slutet på augusti och hålla på och trassla med pappsens semester och sånt, till exempel. Dessutom har jag två bröllop att närvara på, så det blev också plötsligt lättare att planera kring.

Det är härligt ändå, att va timmanställd. Man inte har så mycket trygghet och rutin på vardan kanske, men ska man bort en dag (eller en vecka eller en månad eller typ whatever) knallar man bara in på chefens kontor och berättar det. Han säger säkert nåt i stil med "men hallå du måste ju va hemma och jobba ju" men när man glatt svarar att "nä jag kan inte jag ska bort" så rycker han på axlarna och säger typ "ja, ha det så bra då så ses vi när du kommer hem" xD
Och är man hungrig på att jobba all tid man är hemma, och jobbar så bra man kan när man väl är där, så behöver man inte oroa sig så väldigt över ifall man får jobba igen när man kommer hem. Inte jag på mitt jobb iaf, har funkat underbart bra hittills. Man är väl omtyckt antar jag :)


Nu är det middasdags snart. Laxen är framdukad och potatisen kokar för fullt. Ska bli grymt gott! Jag gillar fisk, och särskilt lax. Just dom dagar man lastar fisklådor på fraktenterminalen på jobbet är man inte lika sugen kanske, men annars är ju fisk mycket najs.
Efter maten lutar det nog åt att fortsätta att inte göra nåt intressant, så i lite nostalgisk bert-anda skriver jag klart slut varulvstjut.
Ha det najs, så skirver jag mer i veckan. Vem vet, kanske redan imorrn ;)

Kommentarer
Postat av: carrou

nämen titta, en ny härlig entré, gött det. Ja jag har inte så mkt att komma med själv dock. har kanske försökt vara en värdig bloggare sisådär 5 ggr. MEN nu har jag faktiskt lyckats, jag gör mina appearences ganska kontinuerligt!:D en stolt caroline. HUrru vart är det du jobbar ? på Kallax? ja jag bara chansar, sist var det då där;) förresten, blir KEB För mig med!!!!

2009-06-02 @ 19:54:06
URL: http://carou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0