Liten filmrecension

Var på Terminator Salvation (4'e filmen) igår kväll efter den stora Sushidagens slut.
Jag är väl inte den allra bäst lämpade att recensera just denna eftersom jag inte sett alla dom tidigare filmerna och så, men som lagomt dåligt insatt kan jag säga att den var väl inte mycket att hurra för..

Den handlar om hur "motståndsrörelsen" slåss desperat mot maskinerna som har tagit över stora delar av världen med kallt beräknat våld. Året är 2018 och det mesta man får se är söndersprängda städer och ökenmarker. Det finns helt klart en hel del balla effekter i filmen, men på det hela taget kändes det lite som en blandning av Matrix fast utan fighterna och någon gammal kass krigsfilm. Den var ju självklart snyggt gjord (hade en budget på 200 miljoner dollar tror jag nån sa), men den kändes ändå rätt platt och intetsägande.

Nåt som är lite kul också, är att Christian Bale som spelar huvudrollen, blev tjatad på av sina vänner och andra att inte spela filmen för att den hade så dåligt manus och det skulle bli en dålig produktion. Så då gjorde han den av ren protest. Och man måste ju säga att han har haft bättre roller. Det han får göra mest i den här filmen är skrika åt sina överordnade, skjuta hagelbössa, och bli omkringkastad av i det närmaste odödliga metallmonster.


Så njaa... Den kan få av 5 kanske, men inte mer än så. Jag ångrar väl inte att jag gick och såg den, men hade jag kunnat ändra mig hade jag nog väntat tills den kom ut på hyrfilm istället.

Kommentarer
Postat av: carro

Haha det var ju skitkul det där med att han gjorde det av ren protest! Undrar om regissören visste om det:p vill också se den. har sett ettan , tror du det blir meningslöst? känner dock att första filmens version av framtiden är spännande och höjer därför mina förväntningar av den här. Lite som med Star Wars faktiskt.

2009-06-09 @ 07:01:58
URL: http://carou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0