Midsommar-mys!!

(jag veeet, det här inlägget är sjukt sent haha. sorry xD)


Midsommar!
Förväntningarna är alltid lika höga inför midsommar, i alla fall i min familj. Vi har dom senaste... typ 400.. åren spenderat midsommarhelgen tillsammans med en annan familj (Jens, Kajsa, Åke & Karin Åström) i deras stuga ute i skärgårn. Det är så otroligt härligt att komma ut dit och bara njuta av lugnet. Man spelar lite spel, tar en skogspromenad, paddlar lite havskajak och kanske eldar lite ved; för mysfaktorns skull. Det är så underbart skönt, trots att det inte finns varken el eller rinnande vatten. Det gör liksom ingenting, man behöver det liksom inte när man är ute sådär :D
  


Dessutom har vi ju den årliga midsommar-tio-kampen som jag nämnde i ett tidigare inlägg! Den var lika lyckad och rolig som alltid, med mig och Jens som planerare och lekledare xD
Tio-kampen varierar ganska mycke från år till år, med alla möjliga och omöjliga grenar representerade. En av favoriterna är "pennan i flaskan" som ni ska få se en bild på här nere. Det går till så att man har ett snöre runt midjan, med ett snöre hängande i änden av snöret, ner mellan knäna. Sen ska man på kortast möjliga tid få ner pennan i en tom flaska. Det är inte lätt ska jag säga! haha :D

    




Nuförtiden är ju Kajsas blivande make Mattias och deras busunge Bäbis-Fanny med ut över helgen också. Och jag säger som jag brukar, the more the merrier haha :D
Fanny är ju bara för gullig!




Jag tycker det är  sjukt roligt att vi har det här som tradition, för man kan verkligen va sig själv när man är med folk man har känt hela livet och gör saker man har gjort hela livet, och bara myser. Helt underbart :)




Nu har vi dessutom hela resten av sommarn kvar! Hur härligt är inte det??
Ha det bra allihop där ute! :D

Kommentarer
Postat av: TJ

Bättre sent än aldrig. Vad mysigt att ha en midsommartradition. Vem var det som vann årets tiokamp?

2009-06-27 @ 14:42:54
Postat av: Danne

Ja det är jättemysigt med en så härlig tradition!



Attans, glömde jag skriva det??

Det var delad förstaplats i år, mellan Pelle (min käre far) och Åke, pappa i Åströms familj. Anna kom tvåa har jag för mig, och sen Jens på bronsplatsen. Jag kom typ fyra eller femma tror jag, jag minns inte säkert xD

2009-06-27 @ 21:03:58
Postat av: carro

haha ja det har varit kanonväder nu på sistone, ryktas om samma väder i norr:)du verkar haft den ultimata midsommaren ju! och det värsta är ju att du haft det somen tradition! liiite avis där vetja;)

2009-06-28 @ 13:57:10
URL: http://carou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0