Slutet på resan och början på det nya livet ;)

Whiie, första dagen är till ända och jag är mycket nöjd :D

Gårdagen var mycket lugn och mysig, först på eftermiddan hände nånting annat än att jag satt ute på balkongen och myste med boken och en kopp te :)
Sen for jag och moster och fixade lite saker, men det tog inge länge. Sen däremot, bar det av in till estocholmo grande (...typ? ^^) för att träffa en ny-nerflyttad kompis, kika lite på lägenheten, laga lite middag osv. Mycket trevligt :D
Jag hade tänkt att jag skulle börja åka tillbaka från sthlm mot norrtälje senast vid åtta så det inte blev så sent när ja skulle uppså tidigt. Det... blev inte riktigt så, hehe. Vi satt och snackade på där efter maten (mycket god fisk/tomatsås gryta btw!) och glämde helt bort tiden. Jag kom inte tillbaka till norrtälje förrän vid elva! Och väl hemma kom bus-moster förbi och så hamnade vi med varsin kopp te och snackade halva natten vi också. Jag fick ganska precis två timmars sömn, hehe.
Men det var definitivt värt det, det var en jättetrevlig eftermidag och kväll :D


På planet idag var det massa skrikande barn, plus att piloten var jättetrevlig och preatade i högtalaren liite väl mycke. Jag sov ca 2,5 timmar av dom 5,5 jag flög, lite irriterande ^^
Men väl här nere var det inga problem. Väskorna kom som dom skulle och senträffade jag Björn (min chef). Han är jättetrevlig och det känns som att det här kommer gå utmärkt fint :)
Just nu huserar jag i en tvåa med havsutsikt och egen balkong, för 25 euro per natt utom nu första natten. Sen nån gång mellan den 18e och 25e ska jag flytta in i en trea som jag ska ha resten av säsongen om inget oväntat händer. Den har jag inte hunnit se, men den låter skitfin! Och i den ingår alla extrakostnader (el, vatten osv), så trots at det är en schyst trea med världens läge så ska jag ge 500 euro i månaden för den. Mycke pengar i sig, men det känns helt okej ändå. Det blir perfekt när folk kommer ner och hälsar på (I'll hold you guys to that! hihi), och så är det ju najs med space och att inte behöva hålla koll på separata räkningar och så.

Precis närjag kom så åkte vi runt lite och kikade på några ställen, typ kontoret och lite sånt. Lugnt och skönt, trevligt att hinna lära känna Björn lite grann :)
Nu på eftermiddan så var jag och Björn uppe och cyklade en sväng i närmaste små bergen i ungefär en timme eller två. Jag är ju inte helt van vid den sortens terräng som dom små bergsstigarna hade att erbjuda, så det var en ganska spännande upplevelse med många guppiga nedförsbackar och tunga uppförsbackar som va lika steniga. Men det gick bra, och det var kul :D

Nu har jag duschat och käkat middag, och sitter här på kontoret och nördar hehe. Ska alldeles strax gå tillbaka och krascha i sängen. Jag tror det behövs xD


Gonatt gänget, grancan over and out!

Kommentarer
Postat av: mamMAlena

Hej min favvograbb!

Vilken fin blog du har med en massa bilder och kul text:)Det verkar ju jättehärligt där nere. Jag är sååå avis. Önskar verkligen att jag kunde komma ner på momangen men jag har varken tid eller råd just nu. Däremot ska jag börja spana efter resor i januari visst var det då du tykte vi akulle komma eller? Nej nu måste jag sova. Har varit en alldeles för lång stund på gamla jobbet och skrivit. Dessvärre inte riktigt klar än tyvärr:(

Vi hörs igen älsklingsunge!

Kram

mamMAlena

2009-09-13 @ 23:23:16
Postat av: Jessica

Hej Daniel



Ser att du har det nice där nere. Dottern däremot bor på ett hotell där det är hel sunkigt, ingen städning och rena sängkläder saknas. Men hon lever iaf än så länge =)

Hann du se henne på planet?



Mvh



Jessica, grannen i gäddvik !

2009-09-14 @ 17:55:24
URL: http://jezzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0