YCDBRALAI

Tjo!
Kort inlägg bara för att jag ändå sitter här och nördar. Egentligen borde jag städa lägenheten hemma, för på onsdag hr jag avsyning och utflyttning. Men bara en liiten stund till.. hehe.

Jag tänkte nämna boken YCDBRALAI som jag läste ut för andra gången på en vecka, nu förra veckan.

YCDBRALAI...?

You Can't Do Business Running Around Like An Idiot


Och det kan man fan inte!
Klas Hallberg som har skrivit den är en helt vanlig kille utan avancerad utbildning eller andra mystiska meriter, vilket gör det hela så mycket mer trovärdigt och ärligt. Jag blev mycket positivt överraskad över hur kul jag hade när jag läste boken och hur rätt han har i typ allt han skriver!

Boken handlar om att få saker gjorda utan att krångla till det. Alltså:
Arbeta mindre = få mer gjort

Men funkar det??
Japp, enligt Klas gör de det! And I agree.

Man måste våga fatta modiga beslut i sin vardag för att göra sig kvitt allt onödigt tjafs, som kanske att gå på dom där heeelt onödiga mötena bara för att chefen har sagt att det är bra att du är där, eller vad det nu kan vara.

Han beskriver själv boken som en underhållande tankeställare, och precis det är vad jag tycker jag fick ut av den. Sjukt roligt skriven och på allvar riktgt intressanta funderingar. Vad mer kan man begära? Va?


Eftersom jag är som jag är så skulle jag kunna tjata på om den här boken i all evighet nu när jag väl har börjat, men eftersom jag måste hem och packa så får jag väl lägga band på mig.
Men även om du inte är lika nördig som jag (som gått med i hans sida på facebook och hans egen "folkrörelse för modiga beslut" på hans hemsida) så säger jag bara:

LÄS DEN




!!!!!!!!!!!!!
Kram på er :D


Kommentarer
Postat av: Cogo

Vet du en kul grej, jag har ställt den almänna i frågan "Men, borde inte Danne komma hem när som helst nu?" ganska länge nu XD



Och nu är det ju typ sant :)

2010-05-11 @ 09:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0