dykking!

Tjohoo!

Idag var det surfing på schemat! Men SÅ blev det inte alls…

Istället blev det ett extra infomöte 10.30 och inget riktigt planerat för eftermiddagen… hmm… what to do?
Lunch med en polare? Absolut! Hänga med och dyka kanske? Ja för fan!
Jäktade ner till dykcentret, ätandes halva lunchen i bilen haha. Riktigt god kycklingsallad btw. Kom fram till dykcentret och gear’ade upp, och OJ va härligt de va att komma ner under ytan igen. Det är ju inte så adrenalinpumpande att dyka precis, inte så mycke action eller så. Men shit va najs det är, jag lär dyka en hel del den här vintern också. Förr eller senare skulle jag vilja lägga pengar på ett undervattensskal till min kamera också, så jag får visa er allt det vackra och coola som finns där nere, i den där andra världen jag besöker under ytan. Synd bara att dom där skalen kostar en slant… Men förr eller senare så.
Nu efter har jag hjälpt två dyktjejer flytta in i sin nya lägenhet här i San Agustin. Och det är min gamla lägenhet! Haha, coolt va? Så jag träffade min förra hyresvärd och pratade en massa med honom och så, och han skämtade en massa om att jag skulle bo där med tjejerna och allt. Skitkul fransk/kanarisk snubbe i sjuttiårsåldern typ xD
Fast de ska jag ju inte. Jag ska ju bo i min nya fantastiska lägga uppe i backen! Den va precis så bra som den såg ut, och billigare dessutom. Typ för bra för å va sant :D
Och nu väntar jag på att nån av dyktjejerna ska ringa så det blir nån middag nån gång, med några från dykcentret. Så blir de väl eventuellt en partyrunda sen om jag känner gänget rätt. Den som lever får se!

Och jag hörde idag att syster-yster kommer ner lagom till min fölsedag! Awesome! Miss ya sis, ska bli skitkul att du kommer ner redan nu :D

Och så har jag kanske fixat jobb åt en av mina mest entusiastiska komma-ner-till-grancan-vänner, som förhoppningsvis kommer kunna dra från Norge där hon bott senaste åren, och faktiskt äntligen komma hit som hon började tjata om redan förra vintern haha. Hoppas de funkar, vore också skitkul!

Ahh, nu verkar de va matdags. Puss å kram på er, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0