status update

Hellooooo!

Allt bra med er eller? Har ju varit riktigt taskigt med bloggkommunikation på sista tiden…

Men men xD

 

 

Senast var ju i julas så jag får väl börja med att återblicka lite. Nyår fortlöpte utan några intressantare bravader. Lite middag på restaurang med ett helt gäng kompisar, lite dricka kortspel och snackande, och kollade fyrverkerier från stranden. Jag var galet osugen på att dra vidare ut, så jag lät bli. Men mycket mycket trevlig kväll!

 

Efter det har det sköna livet med vandring, klättring, kyssar och soliga dagar rullat på precis som det ska. Har haft en och annan specialgrej med jobbet också, och det är ju alltid kul! För två veckor sen hade vi en specialvandring som avslutades med världens hittills godaste paella någonsin lagad. Riktigt najs dag.

Sen hade samma gäng en stadsvandringskväll uppe i Las Palmas (eller lasseP som det ju egentligen heter) då man fick va funktionär och ge dom frågor och ledtrådar till en tipsrunda runt hela gamla stan. Lite mycke väntande, men på det hela taget en trevlig kväll och folket var ju glada och supernöjda som är det viktiga :)

 

Så det har varit lite extrajobb, men det är ju som sagt förnöjsamt med lite omväxling och vi jobbar ju inte direkt ihjäl oss ;)

Generellt har det förresten på sista tiden varit gaaaalet mycke folk som vill vandra, så rätt mycket jobb men kul när man märker att det ökar. Har varit riktigt soligt och fint väder ända sen nyår också, så det bidrar ju säkert iofs till mängden intresserade. För varmt att ligga på stranden kanske hehe.

 

Har klättrats en del också. Det var lite mer där före jul, men nu har vi kommit iväg ett par gånger igen och det ääär ju så najs att få va ute på väggen en hel dag! Senast var jag uppe i Barranco de Moya på nordkusten. Lugn skön dag med helskönt soligt-men-inte-för-varmt väder. Jag känner mig lite rostig faktiskt, borde försöka ta mig ut lite oftare, och öva mer på att leda och så. Men riktigt najs totalt sett iaf, gick ändå ganska så bra.
Fick anledning att prova min nya fina cow tail också, vilket va lite småspännande när man inte har gjort det förut. För er som inte vet vad cow tail är så är det en fast slinga som sitter i selen som man kan säkra sig direkt i väggen med, om man behöver knyta ur sig ur repet som går ner till den som säkrar mig. Så att man tex kan trä in repet i ett toppankare som saknar öppningsbar karbin att klippa in repet i, och man vill ju inte behöva lämna kvar en av sina egna. Man sitter alltså bara i en snörstump direkt i väggen medans man pysslar omkring med repet som är ens enda sätt att ta sig ner... Men än lever jag, så det gick ju bra ;)


I torsdags hade vi specialvandring till bergsresturangen med den sanslösa paellan igen (ligger i St Lucia för er som vet var det är) men med öns alla Solresor-guider istället för vanliga gäster. Supertrevlig dag med sol och skratt!
Igår var det vandring som vanligt, vilket också va en trevlig dag som vanligt. Satte hjärtat i halsgropen när jag såg att bussen inte va på plats när vi kom fram, så jag började ringa folk som kunde veta var chaffisen höll hus, men då kom han precis. phheeew xD
Och idag kommer dagen med största sannolikhet präglas av städning, diskning, lite bilduppladdning och eventuellt ett litet pass på gymmet. So I'd better get to it. First up, frukost ;)


Ska försöka skriva igen med lite mindre uppehåll än en månad tills nästa gång hehe. Sitter med Hannas internetsticka nu också som förra gången, för hon är på jobbet och hennes rumskompis (som delar på stickan) har semester. I win xD
Men det är så svårt att få det att bli av att gå ner med mitt usb till internetcaféet, så får helt enkelt försöka stjäla tjejernas internetsticka oftare hehe ;)
Men vi hörs folket, miss you all. Hasta la proxima (tills nästa gång hihi). Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0