Första riktiga vandringsdagen

Tjo!

Nu sitter jag och nördar igen. Men den här gången är det faktiskt med en målsättning. Jag försökte (fram tills nyss) att fixa en officiell, fungerande facebook-sida till Rocky Adventure (björns företag, som jag jobbar åt). But to no avail, jag fick inte till det. Men jag tror jag har förstått hur det ska gå till i slutändan, så jag ska sätt mig med björn nån dag och sätta hans facebook-konto som admin och allt, så tror jag det ska funka.

Men nog om det där, det är de ju ingen av er som är intresserad av! ;)

Idag var som rubriken avslöjar den första dagen med riktig vandring med betalande gäster. Jag är ju egentligen nästan lika mycke turist själv än så länge, men det ändrar sig ju snabbt så småningom.
Det var en jättefin tur upp förbi den välkända klippan Roque Nublo, i stråålande solsken som ändå inte var så farligt stekande. Helt underbart.
Det var några i gruppen som inte gick så snabbt (läs; parkeringsböter på fjället, typ) och eftersom Björn är den enda just nu som kan lederna så gick det inte att dela gruppen som man brukar göra. Så dom längst fram fick många fina pauser med vackra vyer i solen och vi längst bak fick en lugn dag i bergen. Soft uppstart, det kanske var menat så av nå högre makter xD

Med idag var även Susanne från vildmarksutbildningen i Åre (fast hon kom egentligen från borås) med och vandrade. Hon ska kanske få jobb här nere senare under säsongen. Men det är inte helt bestämt, så nu är hon bara nere en vecka med sin sambo, och följde med en dag för att lära känna det hela lite bättre.
Hon har pratat rätt mycke med Björn också, så egentligen hoppas vi alla på att det finns jobb för henne sen, det vore jätteroligt! Hon var väldigt trevlig och skulle passa skitbra att jobba med.

Sen finns det väl inte så mycke mer att säga om dagen.. Förutom att jag inte har fått i mig nån middag än, och DET ska jag göra NU, så de blir i vilket fall inget mera skrivet idag ;)



Bilder från idag ska jag lägga upp ikväll eller imorron!! Kika förbi och kolla det här inlägget igen så får ni ett hum om vad jag pysslar med :D
Kraaaam på er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0