Dykarcertet klart!

TjO!

Idag har varit en grymt skön dag. Jag vet inte hur många inlägg jag har börjat med den meningen nu hehe, men även denna dag har faktiskt varit riktigt najs :D
Jag tog mig ner till Puerto Rico på förmiddan och dök mitt tredje dyk vid elva ungefär. Skitkul, med lite nya (för mig) arter och sånt; trumpetfish, arrowcrab, en annan liten krabba, och massa färgglada småfiskar.
Sen på andra (fjärde alltså) dyket såg vi bläckfisk flera gånger, och en stor hummer. Det var på alla punkter ett grymt fint dyk, det var bara jag och dykguiden så vi var nere länge och tittade i lugn å ro på massa fina saker :D
Till exempel simmade vi genom en liten undervattenstunnel, de va coolt! Dessutom va de lite häftigt på slutet, för eftersom vi va nere så länge (strax över 40 min totalt) började min luft ta slut och jag fick andas ur guidens "octopus" och dela luft med honom på tillbakavägen till båten. Inget speciellt egentligen, visst, men allt som är out of the ordinary är lite coolt när man är tio meter under ytan (eller va vi va på just då). Som djupast var vi nere på 18,5m i alla fall.

Sen tog jag bussen upp till Playa del Ingles och gick längs stranden i solnedgången hem. Väldigt mysigt med vågorna, solen och vinden :)
Totalt sett alltså en riktigt riktigt grym dag :D

Jag ska fixa upp lite nya bilder nu nån dag också.. men det löser sig.

----
Ha. Ha. Du är sjjukt roligt Thomas.
Men bilder på hur träningen fortlöper utlovar jag, den har gått märkbart frammåt faktiskt!

Hehe, du får det inte själv då Johanna? Syrran har fått det har jag hört, men dom flesta klarar sig väl ganska bra även om man får den vad jag har förstått.

Jahaa, du far hem igen så snart alltså Johan? Fast du har ju vart borta länge redan iofs hehe. Ja de e klart du måste resa vidare, hela världen är ju kvar att utforska! ;)
Jag har ingen aning om vad jag ska göra efter GranCan, men nånting blir det iaf. Har massa idéer men vi får ju se hur mycke pengar och så man har kvar sen xD
----


Kram på er, alla trogna bloggläsare! ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ingen gris här inte. Men var förkyld för ett litet tag sedan. Kan ha varit de, vem vet?

Hemma i Lule så har många drabbats. Mamma, Olivia, Simon och mormor när jag pratade med dom senast. Hoppas bara på att morfar (riskzon) och farmor (hon är ju min farmor.) slipper :)

Ne, nu ska jag återgå till min analys av visitsweden.se :P Hade underbart!

2009-11-18 @ 09:12:56
URL: http://utanrecept.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0